Jdi na obsah Jdi na menu
 


Úspěch KSČM je naším společným zájmem

30. 1. 2014

Rozhovor s generálním ředitelem a předsedou představenstva Milanem Špásem

Jak byste zhodnotil rok 2013 z pohledu a. s. Futura?

Jako jeden z nejúspěšnějších. Jednak se nám podařilo stabilizovat finanční situaci i náklad hlavního produktu, kterým jsou Haló noviny, a jednak jsme dokázali úspěšně zajistit požadavky hlavního akcionáře, hlavně směrem k předčasným parlamentním volbám, pro něž jsme byli vybráni jako hlavní dodavatel. Veškeré materiály jsme dodali včas a v plné kvalitě, navíc i konečný volební výsledek, který přinesl navýšení počtu poslanců KSČM o sedm, není vůbec špatný.

 

 

 

Nesmíme však zapomínat ani na to, že náš deník sehrál jednu z rozhodujících rolí přesně před rokem při lednové přímé prezidentské volbě, kdy jako jediné celostátní médium podporoval Miloše Zemana proti nebezpečí, které představoval Karel Schwarzenberg a jeho nečeské zájmy.

Co znamená to, že Futura byla »hlavním dodavatelem« pro parlamentní volby? Seznamte, prosím, čtenáře s paletou vašich činností.

Měli jsme na starost veškerý agenturní servis, od fotografování kandidátů, přes tvorbu letáků, plakátů, skládaček a volebních novin, až po spoty, bannery a výstupy do jiných médií. Kolektiv zaměstnanců to zvládl s přehledem a využil zkušeností z úspěšných předloňských krajských voleb. Patří mu velké poděkování a uznání. Rádi jsme se podíleli na něčem, co bylo i naším všeobecným cílem. A s potěšením musíme konstatovat, že naše práce byla pochvalně oceněna i Ústředním výborem Komunistické strany Čech a Moravy.

Tvrdil jste, že se vám povedlo stabilizovat finanční situaci společnosti, ale jak jste na tom z hlediska stabilizace nákladu a prodejnosti Haló novin?

I v tomto směru můžeme být spokojeni. Nedávno jsem absolvoval jednání s odborníky v mediální sféře a ti vyjádřili uznání, že deníku Haló noviny jako jednomu z mála v celostátním měřítku neklesá náklad. V době, kdy bohužel papírová média ustupují těm elektronickým, je to velký úspěch, za který bych chtěl poděkovat všem našim čtenářům. Jejich kritické, ale zároveň věcné podněty nás nutí se neustále posouvat dál a pružně reagovat na vše, co pomůže k tomu, aby se na našich stránkách takříkajíc našli všichni čtenáři bez ohledu na věk, pohlaví či zájmovou orientaci, kteří mají jedno společné: levicové myšlení a potřebu dívat se na věci pod jiným úhlem pohledu, než jaký je nám dnes předkládán.

S rozporuplnými postoji se setkala prosincová změna páteční televizní přílohy - TV Pohodu jste vyměnili za TV magazín. Proč?

Především bych chtěl vydavatelům TV Pohoda poděkovat za dlouholetou korektní spolupráci. Samozřejmě jsme nebyli spokojeni s některými antikomunistickými články, které se v periodiku objevovaly, ale to nebyl hlavní důvod změny. Chtěli jsme pro naše čtenáře zabezpečit více čtení i širší programovou nabídku, což přesně TV magazín nabízí. Ano, vím, že velká část čtenářstva je konzervativní, ale já soudím, že vše je otázkou zvyku. Už když jsme začínali s TV Pohodou, museli si na ni mnozí nejprve zvyknout. A stejné je to i s nynější přílohou. Jsem proto rád, že se mi tu začaly množit i dopisy typu: »Nejprve jsem na změnu nadával, ale teď po měsíci sledování nové přílohy musím uznat, že se v ní dá najít opravdu mnohem více informací pro televizního diváka.« Ostatně to dokazuje, že TV magazín je nejprodávanějším televizním časopisem na trhu. A jeho prodejnost stále roste. Jsme proto rádi, že to, co je takříkajíc v kurzu, můžeme nabídnout i našim čtenářům…

Zmínil jste rovněž dnešní trend, kdy elektronická média vyhrávají pomyslný souboj s těmi tištěnými. Jak se angažujete právě na poli internetu?

Když dovolíte, opět budu děkovat, a to letos nově složenému internetovému oddělení deníku ihalo.cz. Každým měsícem nám roste sledovanost na našem webu, kde jsme oproti minulosti přestali pouze »překlápět« články z tištěných Haló novin, ale snažíme se o původní aktuální zpravodajství bezprostředně poté, co se daná událost stane. Tedy tak jak si žádá dnešní čtenářská poptávka.

Stále jsme ve fázi zdokonalování internetového zpravodajství, nicméně potěšující je, že Futura dostala důvěru hlavního akcionáře, který jí v prosinci svěřil ke správě svůj Facebook. Jakou roli hraje sociální síť mezi mladou generací, se ukázalo několikrát v minulosti, především pak loni v lednu v prvním kole prezidentských voleb. A my v tomto směru nesmíme zůstat pozadu. Je potěšitelné, že za dva měsíce správcovství jsme navýšili počet fanoušků pětinásobně!

Kromě toho jsme založili pro KSČM profily na dalších sociálních sítích - Google+ a YouTube.

Jaké výzvy čekají Futuru, a. s., do roku 2014?

Samozřejmě bychom rádi navýšili čísla hovořící pozitivně o prodejnosti, nákladu, a tím i o vlivu Haló novin. Chceme se soustředit i na některé zahraniční aktivity, chystáme spoustu zajímavé knižní četby, ale to zdaleka není vše. Asi nemusím příliš zdůrazňovat, že se jedná o supervolební rok, kdy si budeme vybírat nejen nové europoslance, ale v říjnu i třetinu nových senátorů, k čemuž přibudou i komunální volby, včetně těch v hlavním městě Praze. Futura bude opět výhradním dodavatelem, který bude zabezpečovat agenturní služby pro hlavního akcionáře. S naším mladým, ale o to pracovitějším a pružnějším kolektivem to určitě zvládneme. Je naším společným zájmem, aby KSČM uspěla a opět posílila svoji úlohu ve společnosti. A co si budeme povídat, důležité bude přesvědčit naše voliče, kteří se bohužel staví k Evropské unii a Senátu PČR skepticky, že každý hlas je potřeba. Jedině silná KSČM napříč všemi volitelnými institucemi může být hrází proti zájmům pravice, ale i proti nezaměstnanosti, korupci a obohacování menšiny na úkor většiny.

Jak tomu bude se Slavností Haló novin v roce 2014?

Počítáme s ní opět v zářijovém termínu a vzhledem k němu bude propojena s kampaní do senátních a komunálních voleb. O místu konání, jelikož chceme se Slavností postupně navštívit všechny kraje České republiky, zatím probíhají jednání. Jakmile budeme vědět víc, ihned budeme čtenáře informovat. Každopádně už nyní mohu slíbit, že i letos navážeme na loni vzniklou tradici, která se setkala s příjemnou odezvou. Ano, i v roce 2014 bude udělena Cena generálního ředitele Futury nejlepšímu novináři z našich řad. Kdo vystřídá na pomyslném trůnu Martina Kalouse, se ukáže v následujících měsících, týdnech a dnech. Věříme, že kandidátů bude celá řada, protože to by znamenalo, že obsah našeho deníku bude pestrý a čtenářsky poutavý. O to se koneckonců snažíme neustále…

Helena KOČOVÁ