Jdi na obsah Jdi na menu
 


Nejezchleb: Řemeslník si vydělá často víc než v kanceláři

 

Vůbec poprvé vede jihočeskou kandidátní listinu Komunistické strany Čech a Moravy vlakvedoucí Radek Nejezchleb. Podle něj chybí na jihu Čech systém, který by umožnil projet kraj na jednu jízdenku.

„Chceme ukázat, že předvolební průzkumy jsou mylné. Myslím, že můžeme obhájit současný stav a mít i nadále sedm zastupitelů,“ věří 46letý kandidát na jihočeského hejtmana.

Před volbami kladete důraz na to, že jste omladili kandidátní listinu. Proč?
Myslím si, že moje zvolení do pozice lídra je ukázkou toho, že se naše strana začíná generačně měnit. Často nám lidé vyčítali, že jsme zkostnatělí, což podle mě není pravda. Máme spoustu šikovných lidí i z mladé či střední generace. Chceme vyslat impulz k veřejnosti, že jsme moderní demokratickou levicovou stranou.

Lídrem jste vůbec poprvé. Profesně přicházíte od železnice. Jak jste vnímal nehody, k nimž letos v souvislosti s vlaky docházelo?
Rozhodně bych řekl, že to vždy nebyly nehody Českých drah, jak se často spojuje. Je to lidský faktor. Jako zaměstnanec vidím, že je problém v tom, že se dnes dělá spousta přesčasů kvůli nedostatku lidí. To je jeden z důvodů. Když děláte měsíčně 30 až 40 hodin přesčasů, tak je to zkrátka znát, i přestože se zachovávají odpočinky. Další věc je technický stav strojů. Tyto a další věci se ale mnohdy bohužel nedostanou k vrcholovému managementu.

Může podle vás krajský úřad přispět k tomu, aby se provoz na železnici více zabezpečil?
Myslím si, že to není věc kraje. Týká se to provozovatele dráhy a dopravců. Podle mě České dráhy mají dobré zaměstnance a dbá se na jejich vzdělávání. Každý rok chodíme na přezkoušení z předpisů. Je to opravdu jen selhání jedince. Ve srovnání s počtem nehod na silnici bych tu situaci na železnici tak katastrofálně neviděl. Někdy se to hodně zveličuje.

V předvolebním programu zdůrazňujete význam železničních koridorů. Co považujete za klíčové úseky?
Určitě je třeba dobudovat koridor České Budějovice – Praha. Nedávno jsem někde četl, že se to má zase o rok prodloužit. Podle mě by na tohle měli zatlačit lidé, kteří sedí ve vedení kraje, společně se všemi jihočeskými poslanci. To se koneckonců netýká jen železnice, ale je to věc i slavné dálnice D3. Poslanci i kraj se musí spojit a táhnout za jeden provaz, bez rozdílu politického dresu. Když se to nestane, nevěřím, že se dálnice v dohledné době dostane k rakouským hranicím. Jestliže bude výstavba pokračovat současným tempem, tak se aktuální termíny a odhady nenaplní.

Pokud zůstaneme u dopravy, která je vám blízká, na co by se podle vás mělo hejtmanství zaměřit?
Chybí nám integrovaný dopravní systém. Připravoval se už v roce 2016, ale po volbách se změnilo vedení kraje a nic se nestalo.

Co by přinesl obyvatelům jižních Čech?
Bylo by možné cestovat na jednu jízdenku napříč celým krajem. Pojedete z Jindřichova Hradce do Blatné, využijete k tomu dva vlaky a jeden autobus a vše projedete na jednu jízdenku. K tomu musí zároveň fungovat i

Celý rozhovor si můžete přečíst na stránce https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/krajske-volby-jihocesky-kraj-kscm-lidr-radek-nejezchleb.A200916_571272_budejovice-zpravy_mrl?

Autor: 
Mediální úsek ÚV KSČM
Zdroj: 
idnes